Ziua 1. Decizia!

5-lei-ziua-1

“Fail! Fail again! Fail better!”

S. a început să primească de azi 5 lei pe zi cu care are voie să facă ce vrea. Bine. Aproape ce vrea. La cei 6 ani pe care îi are n-am apucat să eliminăm chiar toate interdicțiile.

Știți momentele alea în care ești în mall și cumperi și aia, și ailaltă, și încă ceva, și mai o treabă, și încă o chestie, și de-aici, și de-acolo, și de dincolo, și când crezi că ai scăpat, copilul mai vrea ceva. O ultimă dorință. Care nu e scumpă. Dar nu o luasei în calcul. Și știi bine că nu și-ar găsi locul în viața ta sau a voastră. Că e picătura care umple paharul. Lucrul pe care pur și simplu nu mai vrei să îl cumperi pentru că pusesei deja punct. Nenorocul lui. Va rămâne în continuare pe raftul de chinezării pentru că a venit după punct.

“De azi înainte o să primești de la mine câte 5 lei să îți cumperi ce vrei. Chiar de acum. Eu o să îți cumpăr în continuare ce consider că ai nevoie. Dar pentru lucrurile care nu se încadrează în bugetul meu, vei avea bugetul tău pe care să îl gestionezi cum crezi. Singura condiție e să ai grijă îi ceri în fiecare zi“, i-am spus.

A întins mâna și a luat bancnota de 5 lei pe care o scosesem din portmoneul meu mare, de mamă. Și-a asumat-o fără prea multe întrebari. O responsabilitate de care părea pregătită demult.

Prima cheltuială: un baton de ciocolată Mars. Nu-i cumpărasem niciodată Mars până atunci, eu fiind fun Snickers care e dulce și sărat, moale și crocant în același timp. Un act de rebeliune și independență din partea ei. Expresia unei victorii. Victoria unui nou pas făcut în drumul ei spre egalarea și depășirea idealului matern. That’s my girl!

În loc de mulțumesc mi-a lăsat ultima bucățică din ciocolata cumpărată de ea, așa cum face de altfel cu orice mănâncă, inclusiv snack-ul de la școală din care îmi aduce în semn de iubire. Și tot în loc de mulțumesc îmi va da câte doi pupici de fiecare dată când o ajut. Estimez o avalanșă de pupici în următoarea perioadă.

Cheltuieli: 5 lei

Notă: Acesta este un blog despre educația financiară a unei fetițe de 6 ani care primește zilnic 5 lei bani de buzunar.

Leave a Reply

