Ziua 2 – If you don’t ask, you don’t get

5-lei-ziua-2

“If you don’t ask, you don’t get”

Stevie Wonder

M-a pus necuratul să mă laud bunicilor cu ideea mea genială. Amândoi au sărit cu banul să nu cumva să rămână în afara schemei care promite steluțe în ochii minunii și rost de pupici cu nemiluita. Ochii lui S. chiar lucesc la auzul entuziasmului general. Ideea îmbogățirii cu ajutorul bunicilor îi încântă urechile și mintea-i fantazează multitudinea de jucării cu care-și va umple camera în curând. E pe cale să răscumpere toate nu-urile pe care le-a primit de la mine de-a lungul vremii. Toate lucrurile pe care le-a visat și pe care eu i le-am refuzat vor fi ale ei.

“Azi ai uitat să îmi ceri banii. Fac o excepție și îți reamintesc. Dar să nu uiți! Primești banii doar dacă îi ceri.”, o scot eu din visare.

“Of Doamne tu copilă! dar de ce să îi dai asemenea responsabilitate? Dă-i banii dacă i-ai promis!” o aud pe mama protestând.

“Pentru că scopul acestei înțelegeri nu e doar să aibă bani. Scopul e să fie conștientă de ei. Să învețe să îi gestioneze. Și primul pas e să îi obțină. Singurul lucru pe care trebuie să îl facă e să îi ceară. Nu mi se pare așa greu să își amintească în fiecare seară să îmi ceară ce, de-acum, i se cuvine. Banii ei au ieșit din grija mea și au intrat în grija ei.”

S. mă privește cu recunostință că i-am reamintit. Intuiește deja toate lecțiile pe care le va învăța din povestea celor 5 lei. Intuiește drumul lung care i se așterne în față. Responsabilitatea și oportunitățile pe care le aduc cu ei cei 5 lei.

“Mulțumesc, mami!” îmi flutură cu vocea-i ca un clinchet de clopoțel și o zbughește în dormitorul bunicilor. Își împărtășește fericirea cu ei. Șușotesc împreună și chicotesc. Fac planuri de viitor.

Cheltuieli: 0 lei

Notă: Acesta este un blog despre educația financiară a unei fetițe de 6 ani care primește zilnic 5 lei bani de buzunar.

Leave a Reply

