Ziua 6 – We are family and family takes care of each other

5-lei-ziua-6

“We are family and family takes care of each other”

Luni. O nouă săptămână e pe cale să înceapă. Diminețile sunt somnoroase. Deja de câteva zile un geamantan de pe dulap nu-mi dă voie să închid ușile. E timpul să rezolv problema. Caut locul potrivit să pun piciorul și să mă cațăr fără să trag șifonierul pe mine. S. îmi dă un avânt împingându-mă în sus de fund. Unde-s doi, puterea crește. Împing geamantanul și cobor triumfătoare.

“Baby! Îți mulțumesc mult că m-ai ajutat. Nu cred că aș fi reușit dacă nu îmi dădeai avânt. Te iubesc mult! Facem o echipă excelentă împreună”, îi spun în timp ce o îmbrățișez recunoscătoare.

“Mami, dar îmi dai niște bani că te-am ajutat?” vine întrebarea la care, recunosc, nu mă așteptam. Tac. Sunt în încurcătură. Mă așez pe canapea langă S. care mă privea cu inocență și speranță în ochi. Suflețelul ei e atât de fraged… Poate prea fraged pentru treaba asta complicată pe care o reprezintă banii. Dar mai bine învață de la mine echilibristica banilor decât mai târziu, fără plasă de siguranță.

“S., iubita lui mami, nu o să te plătesc niciodată să mă ajuți. Noi suntem o familie și în familie nu ne ajutăm pe bani. În familie ne ajutăm pentru că ne iubim. În familie ne ajutăm pentru că ne vrem fericiți unii pe alții și pentru că vrem să construim împreună. Ajutorul tău chiar a contat. Și contează de fiecare dată când mi-l oferi. Dar, te rog, ajută-mă pentru că mă iubești, nu pentru că ai putea avea mai mulți bani în felul ăsta.”

S. n-a protestat. Ori a înțeles perfect ce am vrut să îi spun, ori bumerangul se va întoarce la un moment dat în viitor.

Odată ajunse la școală mi-a cerut voie să își ia niște bani să își cumpere înghețată. “4 lei, mami. Atât costă înghețata”. Am fost de acord. Ar fi bine să păstrez un echilibru al nu-urilor zilnice pe care i le spun, iar uneori răresc sita știind că acțiunea se va opri în următoarea. Nu toate lecțiile trebuie învățate de la mine.

Așa cum simțisem ca un vânticel de primăvară, sita lui G., învățătoarea lui S., a fost mai deasă decât a mea. După ce S. și-a cumpărat înghețată fără să ceară voie, G. i-a aruncat-o la coșul de gunoi. Mi-a povestit cu lacrimi în ochi pățania. I-am reamintit una dintre primele reguli instaurate în micuța noastră familie “Dacă vrem să fim într-un loc, respectăm regulile locului”.

Cheltuieli: 4 lei

Notă: Acesta este un blog despre educația financiară a unei fetițe de 6 ani care primește zilnic 5 lei bani de buzunar.

Save

Leave a Reply

