Ziua 7 – Life is a bitch

5-lei-ziua-7

“Life is a bitch”

“S., nu te înconjura de lucruri! Lucrurile te îngreunează. Și e important să fii ușoară. Cu cât ești mai ușoară cu atât îți iei zborul mai repede. Cu atât alergi mai ușor. Cu atât ești mai liberă. Dă, iubita lui mami! Dă tot ce îți prisosește! Păstrează pentru tine doar strictul necesar.” obișnuiesc să îi spun adesea lui S.

Cred cu tărie în ideea asta. Și în plus, mă ajută să fac curat în casă. Așa am scăpat fără traume de, deja faimosul, Cha-cha – biberonul lui S. pe care i l-a înmânat personal lui Moș Crăciun pentru copiii care n-au. Așa scăpăm de jucăriile pe care nu le mai folosește, cărțile pe care le-a citit, hainele care i-au rămas mici și multe alte lucruri inutile din casă.

Așa S. a devenit de o generozitate care mă impresionează și mă sperie în același timp.

“Mami, vreau înghețață.” mă întâmpină cu glăscioru-i ca un clinchet de clopoțel.

“Dar n-am nici un leu…” îi răspund ușor încurcată.

“Mami, dar cumpăr din banii mei!” mi-o întoarce satisfăcută și fără drept de apel.

Gelateria de lângă școală e Rai și pentru ea, dar și pentru mine. Aromele din înghețata artizanală din ingrediente naturale sunt întrecute doar de my forever love Häagen-Dazs. “Îmi face fii-mea cinste”, mă gândesc mândră și cotesc pe străduța îngustă salivând. Cu tact și respect, S. își așteaptă rândul. Se zgâiește la vitrină și analizează cu atenție culorile încercând să le ghicească gustul.

“Mami, tu de care vrei?” aud întrebarea. Când să mi se spargă pieptul de mândrie, sună telefonul. E mama lui E., colega de clasă a lui S. E. vine în vizită. Fericire maximă. Seara nici că putea fi mai frumoasă de atât. Să o cinstim pe E. cum se cuvine. Îi cumpărăm și ei o înghețată.

Două înghețate la pahar, vă rog! Una de ciocolată neagră și una de… de care să îi iau lui E., mami?” mă întreabă preocupată de cumpărături.

“De… căpșuni…” îi răspund cu o ușoară presimțire a ceea ce va fi.

“Cât costă, vă rog?” finalizează S. comanda. Scoate banii, plătește încântată, ia înghețata și Hai, mami, să plecam!”

Nu știu ce față am avut când am întrebat-o de înghețata mea. Mă mir că m-a auzit la cât de stins îmi era glasul.

Of… Mami! Te rog nu te supăra, dar nu vreau să îmi cheltui toți banii! O împărțim pe a mea, da?”

Cheltuieli: 8 lei

Notă: Acesta este un blog despre educația financiară a unei fetițe de 6 ani care primește zilnic 5 lei bani de buzunar.

Leave a Reply

